۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

آل شیخ در گفتگو با مهر:

مسکن مهر پاسخگوی نیاز حاشیه‌نشینان مشهد نیست/ تضمین سود سرمایه‌گذاران در مناطق کم برخوردار

مسکن مهر پاسخگوی نیاز حاشیه‌نشینان مشهد نیست/ تضمین سود سرمایه‌گذاران در مناطق کم برخوردار

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد درخصوص احداث مسكن مهر براي حاشيه‌نشينان گفت: به نظر مي‌رسد كه آنچه در مسكن مهر ساخته شده جوابگوي نياز شهروندان حاشيه نشين نيست.

شهریار آل‌شيخ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسكن در اين پروژه‌ها تنها با هدف ايجاد سر پناه بوجود آمده است در صورتي كه بايد مجموع خدمات رفاهي در دسترس باشد و احداث اين خانه ها در مناطق فاقد امکانات از جمله اين اشكالات است.

وي در خصوص ترغيب سرمايه‌گذاران به مشاركت در ساخت و ساز در حاشيه شهرها گفت: شوراي شهر با تضمين بازگشت سود 40 درصد از محل پروانه و تضمين برگشت سود در جهت رونق آن در اين مناطق حركت مي‌كند همچنین بخش عمده منافع حاصل از پروژه‌های مشارکتی شهرصرف پروژه های عمرانی در مناطق کم برخوردار می شود.

آل شيخ بيان كرد: الگوي ساخت و ساز مقياس كوچك مناسب زندگي شهروندي نيست و مخصوصا در مناطق كم برخوردار كه زير ساخت هاي آن مهيا نيست.

مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عنوان كرد: ساخت مسكن در مناطق دور دست مشهد صرفه اقتصادي ندارد چون زمين در حومه شهر هم چندان تفاوت قيمت با محدوده شهر ندارد.

كاش الگوي مسكن گلبهار الگوي مسكن كوچك و يلايي بود

آل شيخ محورهاي بينالود و گلبهار را داراي توجيه اقتصادي براي ساخت مسكن مهر ندانست و گفت: كاش الگوي مسكن گلبهار الگوي مسكن كوچك و يلايي بود.

وي از ساخت مسكن مهردر مناطقي مانند بينالود انتقاد كرد و گفت: کمبود زيرساخت ها و امکانات شهري در اين منطقه، شرايط جوي نامناسب از لحاظ واقع شدن در منطقه بادخيز ديزباد، تحميل هزينه هاي سنگين براي ساخت مسکن به دليل دوري مسافت و بدي آب و هوا و طولاني شدن باعث شد تا سرمايه زيادي در اين شهر خفته باشد.

مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از ساخت مسكن در بافت شمالي و شرقي مشهد توسط شهرداري خبر داد و گفت: پروژه هايي كه از طريق سازمان مسكن در حال ساخت است در جهت متعادل سازي بافت فرسوده است.

در جاده توس 1200 واحد در حال ساخت است

آل شيخ از اجراي مطالعات براي لكه گيري مناطقي كه نياز به ساخت و ساز است اشاره كرد وگفت: در جاده توس 1200 واحد در حال ساخت است كه تا كنون 20 درصد پيشرفت داشته است و 400واحد مسکن منطقه گلشهر بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر بازاریابی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بيان كرد: در خصوص مسكن لوكس در مشهد افت شديد در يك سال گذشته داشتيم و الان هم ركود داريم.

آل شيخ عنوان كرد: در سطح پايين مسكن با عرضه مسكن مهر ، تقاضا كم شده است و در مسكن متوسط شهر رونق داد و ستد حاكم است.

بايد هدف همسان سازي شهر باشد

اين كارشناس شهري بيان كرد: بايد هدف همسان سازي شهر باشد و با اصلاح بافت ها مشكلات شهري را حل كنيم و البته در شهرداري هدف گذاري شده است تا 10 هزار واحد تا سال آينده اجرايي شود.

وي از پيگيري سازمان مسكن براي اعتبار بخشي به سرمايه گذاران و انتشار اوراق مشاركت خبر داد و ابراز اميدوراي كرد مسكن مناسب شهروندان پايتخت معنوي توليد و ساخت شود.

ایجاد شهرک های کسب و کار

اين كارشناس شهري درخصوص اماكن تجاري در شهر مشهد گفت: قرار است بحث شهرك هاي كسب و كار براي متقاضيان كسب و كار در نظر گرفته شود كه رونق خاصي دارد و بخشي از مشاغل كه حضورشان در شهر مناسب نيست به اطراف مناطق دورتر از مركز شهر بروند.

وي اجراي اين طرح را باعث رونق منطقه اي دانست و گفت: ساخت اين شهرك ها باعث رونق كسب و كار و توسعه منطقه اي براي مناطق مختلف شهري مي شود.

آل شيخ با ذكر مثالي ادامه داد: كارگاههاي توليدي يا بنگاههاي معاملات ماشين و حرفه هاي مختلف از جنبه فني، تجاري يا مكانيكي در يك صنف و در شهرك هاي كوچك كسب و كار گردهم مي آيند تا ضمن حفظ دسترسی شهری و پراکندگی مناسب از آسیب های بین صنوف در حاشیه خیابانها و تجاریهای خطی کم شود.

مدیر بازاريابي معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاكيد كرد: به عنوان مثال قرار گرفتن بنگاهاي معاملات خودرو در شهر مشكلاتي را براي شهروندان و شاغلان در اين صنف از جمله پارك ماشين ها در پياده روها دارد كه اين طرح اين معضل را پاسخ مي دهد.

اين كارشناس شهري ادامه داد: ميادين تره بار نیز از اين دست هستند كه تجربه موفقي را در مشهد رقم زده اند.

.............................

گفتگو : زهره رنگ آميز

 

کد خبر 2214046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha